زندگی در کانادا

زندگی در کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان با حدود 37 میلیون جمعیت است که از 10 استان تشکیل شده است. زبان اصلی این کشور زبان انگلیسی بوده و زبان دوم فرانسه است که در استان کبک و برخی دیگر از شهرهای این کشور استفاده میشود.

پایتخت این کشور اوتاوا است و از تورنتو و ونکور و مونترال میتوان به عنوان شهرهای مهم و بزرگ این کشور یاد کرد که به ترتیب پر جمعیت ترین شهرها هستند.

استان های کانادا به شهر زیر است:

  • استان آلبرتا
  • استان بریتیش کلمبیا
  • استان منیتوبا
  • استان نیوبرانزویک
  • استان نیوفاندلند و لابرادور
  • استان نوا اسکوشیا
  • استان انتاریو
  • استان جزیره پرینس ادوارد
  • استان کبک
  • استان ساسکاچوان
  • قلمروی شمال غربی
  • قلمروی نوناووت
  • قلمروی یوکان

این کشور به دلیل مهاجرت پذیری و داشتن موسسات اموزشی با کیفیت همواره مورد توجه دانشجویان بوده است.

آشنایی با کشور کانادا

 

پایتخت کشور کانادا: اُتاوا زبان رسمی: انگلیسی (۶۲% به عنوان زبان اول ؛‌رسمی ) ، فرانسوی (۲۵% به عنوان زبان اول ؛ رسمی ) . دو زبانه انگلیسی و فرانسوی (۱۰%) .
واحد پول: دلار کانادا
مذهب: کاتولیک رومی (۴۵%) ، کلیسای متحد کانادا (۱۵%) ، انگلیکن (۱۰%)
امید طول عمر: ۷۰سال

رشد سالانه جمعیت: ۰٫۹۲ %درصد
جمعیت: ۳۲٫۵۰۷٫۸۷۴ نفر

جغرافیای کشور کانادا

نزدیک به نیمی از مساحت کشور کانادا را فلات لارنسی تشکیل می دهد ، منطقه ای نسبتاً مسطح پوشیده از سنگ سخت که خلیج هودسون را در محاصره دارد و تا اعماق سرزمینهای داخلی نفوذ می کند . انتهای دور از دریای این فلات سراشیب تندی دارد که در شرق در کنار زمینهای پست اطراف رود لارنس و دریاچه های بزرگ مشخص است . به طرف غرب رشته ای از دریاچه های عمده (شامل دریاچه‌ی وینیپگ) مرز با جلگه های سبزه زار مرکزی را متمایز می کند . منطقه‌ی کوهستانی وسیعی – با بیش از ۸۰۰ کیلومتر پهنا – در غرب جلگه ها قرار دارد . این سلسله جبال غربی متشکل است از کوههای راکی مکنزی ساحلی و سنت الایاس که شامل بلندترین نقطه کاناداست . سلسله کوه های کم ارتفاع تر و نا پیوسته تری در شرق کانادا جای دارد که از جزیره‌ی بافین گرفته تا لابرادور و درون نیو برانزویک و نووا اسکاتیا امتداد دارد.

همچنین ابشار نیاگارا به طور مشترک در کشور کانادا و ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

 

  • رودهای مهم در کانادا : مکنزی ، اسلیو ، پیس ، سنت لارنس ، یوکان ، نیسوتلین ، نلسون ، ساسکاچوان .  بلندترین نقطه : قله‌ی لوگان ، ۵٫۹۵۱ متر .
  •  آب و هوا کشور کانادا‌: اغلب نواحی کانادا ، تابستانهای معتدل و زمستانهای سرد و طولانی و منتهای درجات دما را دارد . آب و هوای شمال دور قطبی است . در ساحل اقیانوس آرام میانگین دما در زمستان فقط کمی بالاتر از دمای انجماد است . در بیشتر مناطق بریتیش کلمبیا ریزش باران سنگین است . در باقی کشور میزان کل بارندگی متوسط یا کم است . تقریباً‌در تمامی کانادا برف سنگینی در زمستانها می بارد .
  • شهرهای مهم کانادا: تورنتو, مونترال, وانکووِر, ادمونتون, کالگاری, وینیپگ, کِبک, هامیلتون, لندن, سنت کاترین – نیاگارا, کیچینر, هالیفاکس, ویکتوریا, وینزور, اُشاوا, ساسکاتون, رِجاینا, سنت جانز,
  • مساحت کشور کانادا: ۹٫۹۸۴٫۶۷۰ کیلومتر مربع
  • خط ساحلی: ۲۰۲٫۰۸۰کیلومتر
  • مختصات جغرافیایی کانادا: ۶۰ درجه شمالی و ۹۵ درجه غربی

هزینه زندگی در کانادا

 

 

  • هزینه های زندگی در کانادا چگونه است ؟
  • هزینه های خورد و خوراک و اقامت به طور متوسط در کانادا چقدر است ؟
خیلی از افراد هستند که دوست دارند به کشور های مختلف رفته و برای تحصیل و زندگی در آن جا زندگی کنند تنها چیزی که با وجود شرایط دیگر حتی مانع فکر کردن این افراد به رفتن می شود بحث هزینه های زندگی است. در حالی که با پیگیری دقیق هزینه ها و مخارج و آگاهی از آن ها شاید بهتر بتوان تصمیم نهایی را گرفت. در این مقاله ضمن اینکه هزینه های زندگی در کانادا ارائه می شود گریزی به ریز هزینه ها مثل هزینه های خورد و خوراک و اقامت و هزینه های جانبی خواهیم زد .
کشور کانادا از نظر اقتصادی ، به دلیل صادرات و واردات موفق و تولیدات ملی ، پویا و قوی است . اما هر کشوری به اندازه ی خود هزینه هایی را برای زندگی شهروندان دارد که ما به قسمتی از ریز آنها اشاره خواهیم کرد .
 
هزینه های خورد و خوراک و اقامت به طور متوسط چقدر است؟

هزینه خوراک و مسکن در کانادا

 
هزینه های اجاره و یا قیمت آپارتمان در کشور کانادا به این صورت است که در مرکز شهر و یا حومه بسته به نوع ساختمان و تعداد اتاق ها متغیر است ولی به طور کلی قیمت خرید هر متر آپارتمان در مرکز شهر حدودا 6000 دلار می باشد که میتوانید با توجه به این قیمت حدود اجاره ها را نیز بدست بیاورید .
به همین ترتیب هزینه ی خورد و خوراک در کانادا نیز به شرح زیر است :
فرض کنید که وارد یک فروشگاه مواد غذایی شده اید و اتیکت قیمت ها را ملاحظه می کنید : قیمت یک شانه تخم مرغ 3.63 دلار – هزینه ی یک کیلو گوشت 15.31 دلار – هزینه یک کیلو برنج 3.73 دلار – هزینه یک قرص نان 2.92 دلار می باشد .
رنج قیمت میوه ها . سبزیجات در کشور کانادا هر کیلویی ، بین 2 دلار تا 4.5 دلار متغیر است .
هزینه های جانبی و تفریح مثلا بلیط سینما 14 دلار است . قیمت یک عدد مک دونالد 11 دلار است .
هزینه ی حمل و نقل درون شهری مثلا قیمت بلیط مترو 3 دلار تاکسی 3،70 دلار است .
هزینه ی اینترنت خوب و پرسرعت حدود 40 الی 45 دلار در ماه است .
هزینه ی تلفن و آبونمان در ماه بسته به استفاده ی شخص بین 30 تا 70 دلار است .
با آگاهی ریز از هزینه ها و قیمت ها بهتر می توانید تصمیم بگیرید و انتخاب کنید .

متوسط ماهیانه و سالانه هزینه زندگی در کانادا

هزینه های زندگی در هر کشوری از جمله کانادا بسته به شرایط متفاوت است مثلا هزینه های زندگی یک دانشجو با خانواده کاملا فرق می کند و به عوامل زیادی بستگی دارد اینکه در چه قسمتی از شهر و چه محله ای زندگی کنید در شهر کوچک باشید و یا شهر بزرگ را برای زندگی انتخاب کنید دارای همسر و فرزند باشید و غیره
ولی با تمام این اوصاف هزینه ی متوسط زندگی در کشور کانادا ، حدود 700 تا 800 دلار در ماه است . که می توان گفت با در نظر گرفتن همه ی هزینه ها از جمله شهریه دانشگاه ، اقامت و خورد و خوراک هزینه های متوسط زندگی در کشور کانادا سالیانه چیزی حدود 10 الی 15 هزار است .

اقتصاد کشور کانادا

مردم کانادا بعضاً به دلیل وجود منابع عظیم معدنی ، از یکی از بالاترین سطوح زندگی در جهان برخوردارند . ذخایر فراوان عبارتند از : روی , نیکل , طلا , نقره , سنگ آهن , اورانیوم , مس, کوبالت و سرب , و همچنین ذخایر عمده‌ی نفت و گاز طبیعی و توان عظیم تولید نیروی هیدروالکتریک این منابع اساسی صنایعی از قبیل پالایش نفت وسایل موتوری , فلزات , مواد شیمیایی , آهن و فولاد را تشکیل می دهد . کانادا یکی از مهمترین صادر کنندگان غلات – به ویژه گندم از ایالات مرکزی – در جهان است . محصولات دیگر کشاورزی و دامداری شامل میوه (عمدتاً سیب) گاو گوشتی و سیب زمینی است . جنگلهای وسیع از درختان خانواده‌ی کاج موجب برپایی صنایع چوب خمیر کاغذ و کاغذ سازی شده است . حوزه های غنی ماهیگیری در اقیانوس های اطلس و آرام ، کانادا را به بزرگترین صادر کننده‌ ماهی و غذاهای دریایی تبدیل کرده است . این کشور از بخش بانکداری و بیمه‌ مهمی برخوردار است ، و اقتصاد آن در رابطه‌ی نزدیک با اقتصاد ایالات متحد در چهار چوب « قرار داد تجارت آزاد امریکای شمالی (نفتا) است.

 

 

حکومت در کانادا

پارلمان فدرال کشور کانادا دارای دو مجلس است – مجلس سنا که ۱۱۸ عضو آن را فرماندار کل برای نمایندگی ایالات انتصاب می کند ، مجلس عوام که ۲۹۵ عضو آن برای دوره ای پنج ساله با رأی تمامی افراد بالغ انتخاب می گردند . ملکه‌ی بریتانیا حکمران کانادا نیز هست و فرماندار کل نماینده‌ی او در این کشور است . فرماندار کل شخصی را به نخست وزیری انتصاب می کند که از پشتیبانی اکثریت در مجلس عوام برخوردار است . نخست وزیر نیز کابینه ای را انتصاب می کند که به مجلس عوام پاسخگوست . هر ایالت دارای دولت و مجلس قانونگذاری خود است .  احزاب عمده‌ سیاسی عبارتند از : • حزب لیبرال • حزب محافظه کار مترقی • حزب دموکرات نو (سوسیالیست) • حزب اصلاح (رادیکال) • حزب کِبک (ملی گرا)  ایالات و سرزمینهای کانادا نام ایالت مساحت (کیلومتر مربع) نام مرکز آلبرتا ۶۶۱٫۱۹۹ ادمونتون اونتاریو ۱٫۰۶۸٫۵۸۲ تورنتو بریتیش کلمبیا ۹۴۸٫۵۹۶ ‌ ویکتوریا پرنس ادوارد آیلند ۵٫۶۵۷ شارلوت تاون ساسکاچوان ۶۵۱٫۹۰۰ رِجینا نام ایالت مساحت(کیلومتر مربع) نام مرکز سرزمینهای شمال غربی ۱٫۱۷۸٫۰۰۰ یلو نایف . (در ۱۹۹۳ زمانی که ایالت نوناووت ایجاد شد سرزمینهای شمال غربی تقسیم گردید .) نوناووت ۲٫۲۰۱٫۴۰۰ ایگالویت (فور بیشتر بِی سابق ) سرزمین یوکان ۴۸۲٫۵۱۵ ‌وایت هورس کِبک ۱٫۵۴۰٫۶۸۰ کِبک مانیتوبا ۶۵۰٫۰۸۷ وینیپگ نووا اسکاتیا ۵۵٫۴۹۰ هالیفاکس نیو برانزویک ۷۳٫۴۳۷ فردریکتون نیو فوندلند ولا برادور ۴۰۴٫۵۱۷ سنت جانز
عضویت: سازمان ملل متحد ، جامعه‌ی کشورهای مشترک المنافع ، سازمان کشورهای امریکایی ، پیمان آتلانتیک شمالی ، کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا ، گروه هفت ، قرار داد تجارت آزاد امریکای شمالی .

5/5 - (3 امتیاز)
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو