جمهوری چک

کشور چک CZECH

جمهوری چک،که با نام کوتاه چکیا نیز شناخته می شود و قبلاً با نام بوهمیا شناخته می شد، کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است. این کشور از جنوب با اتریش، از غرب با آلمان، از شمال شرقی با لهستان و از شرق با اسلواکی همسایه است. جمهوری چک دارای مناظر تپه ای است که مساحتی به وسعت 78871 کیلومتر مربع (30452 مایل مربع) با آب و هوای عمدتاً قاره ای و اقیانوسی معتدل دارد. جمعیت آن در سال (2021)  10,716,000است. پاینخت این کشور پراگ است.

جمهوری چک یک جمهوری پارلمانی واحد و کشور توسعه یافته با اقتصاد بازار اجتماعی پیشرفته و پردرآمد است. این یک دولت رفاهی با مدل اجتماعی اروپایی، مراقبت های بهداشتی همگانی و تحصیلات دانشگاهی بدون شهریه است. این کشور در توسعه انسانی تعدیل شده بر اساس نابرابری سازمان ملل در رتبه دوازدهم و در شاخص سرمایه انسانی بانک جهانی بالاتر از ایالات متحده رتبه بیست و چهارم را دارد. این کشور به عنوان نهمین کشور امن و صلح آمیز و سی و یکمین کشور در حکومت دموکراتیک است. جمهوری چک یکی از اعضای ناتو، اتحادیه اروپا، OECD، OSCE و CoE است.

سرزمین چک دارای سابقه طولانی و مستند از نوآوری علمی است.امروزه، جمهوری چک دارای یک جامعه علمی بسیار پیچیده، توسعه یافته، با عملکرد بالا و نوآوری است که توسط دولت، صنعت و دانشگاه های برجسته چک حمایت می شود. دانشمندان چک از اعضای جامعه علمی جهانی هستند.آنها سالانه به چندین مجلات بین المللی دانشگاهی کمک می کنند و با همکاران خود در سراسر مرزها و زمینه ها همکاری می کنند. جمهوری چک در سال 2020 رتبه 24 را در شاخص جهانی نوآوری کسب کرد، از رتبه 26 در سال 2019. 

0
مساحت (کیلومتر مربع)
0
جمعیت (نفر)
0
دانشگاه (تعداد دانشگاه ها)
0
امید به زندگی (درصد)

همه چیز در مورد کشور چک

تحصیل در چک

تحصیل در جمهوری چک به عنوان یکی از کشورهای اروپایی با شرایط رفاهی بالا و امکانات متناسب مورد توجه برخی از دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان ایرانی قرار گرفته است… 

 

زندگی در چک

قبل از مهاجرت به هر کشوری باید در خصوص شرایط زندگی در آن کشور اطلاع پیدا کنید. برای زندگی در کانادا چه اطلاعاتی دارید؟ 

ثبت شرکت در چک

ثبت شرکت در چک باعث اخذ اقامت طولانی مدت شما در این کشور و اتحادیه اروپا می‌شود و پس از 5 سال نیز منجر به دریافت اقامت دائم اروپا خواهد شد. سفر و اقامت‌های کوتاه مدت در اتحادیه اروپا نیز با ثبت شرکت در کشور چک کار ساده‌ای خواهد بود چرا که دیگر نیازی به درخواست ویزا برای کشورهای دیگر اتحادیه اروپا نخواهید داشت. 

شرایط مهاجرت به چک

توضیحاتی در مورد شرایط زندگی در جمهوری چک ، شرایط اقلیم و آب و هوایی ، اخذ اقامت و ویزای تحصیلی

ویدئو های جمهوری چک

مجموعه ویدئو های معرفی جمهوری چک

 
5/5 - (1 امتیاز)
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو