ثبت شرکت در هلند (+تغییرات ۲۰۲۱)

اخذ ویزای هلند نیازمند یک سری شرایط و مدارک می باشد که دراین مقاله بطور کامل برای شما عزیزان شرح داده شده است، با ما همراه باشید تا شما را با انواع ویزای هلند، شرایط دریافت ویزای هلند، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای هلند آشنا کنیم. هلند به دلیل زیبایی های چشم نواز و منحصر بفرد، اقتصاد برتر، شرایط زندگی مناسبی که برای شهروند ایجاد کرده، پایین بودن نرخ بیکاری و … بسیار مورد توجه مهاجران می باشد؛ این کشور هرساله پذیرای بسیاری از مهاجران و توریست ها می باشد.

برای ورود به کشور هلند چه برای افرادی که به عنوان توریست وارد این کشور می شوند و چه برای افرادی که با اهدافی برای اخذ اقامت به این کشور وارد می شوند نیاز به ویزا می باشد، کشور هلند عضو اتحادیه اروپا می باشد و برای افرادی که متقاضی دریافت انواع ویزای هلند می باشد قوانین سخت گیرانه ای را تدوین کرده است، شما می توانید برای دریافت اطلاعات کامل در مورد اخذ انواع ویزای هلند با مشاوران مجرب ما در هلپ فور اپلای تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

 ۱. چرا ثبت شرکت در هلند؟

روش های مختلفی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی وجود دارد که هر متقاضی بنا به شرایط و امکانات خود یکی از آن ها را انتخاب می‌کند. یکی از متداول ترین روش‌ ها، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. ثبت شرکت در هلند، راه اندازی کسب و کاری جدید یا دریافت نمایندگی یکی از روش هایی است که می‌تواند علاوه بر کسب درآمد برای شما، پس از ۵ سال فعالیت و پرداخت به موقع مالیات، اقامت هلند و دریافت پاسپورت هلندی را به همراه داشته باشد.

هلند یکی از کشورهای موفق با رشد اقتصادی بالا است که نرخ پایین مصادره اموال باعث شده تا سرمایه گذاران خارجی بسیاری به ثبت شرکت در هلند علاقه نشان دهند. از طرفی شما به عنوان یک خارجی با راه اندازی کسب و کار خود در این کشور می‌توانید از مزایای شهروندی این کشور بهره مند شوید. یکی از این مزایا امکان سفر به کلیه کشورهای حوزه شینگن است.

۲. ثبت شرکت و اقامت هلند چه مزایایی دارد؟

  • مالیات شرکت ها در هلند ۱۶.۵ درصد است که پایین ترین نرخ در میان کشورهای اروپایی است.
  • از شرکت ها مالیات بر ارزش افزوده برای معاملات با کشورهای عضو اتحادیه اروپا دریافت نمی‌شود.
  • طبق گزارش Forbes 2018 هلند چهارمین کشور برتر دنیا برای تجارت در سرتاسر جهان است.
  • هلند بیشترین تعداد معاهدات مالیات مضاعف را در سراسر جهان دارد.
  • هلند عضو اتحادیه اروپا است.
  • مشاغل محلی هلند از اعتبار خوبی در تجارت جهانی برخوردار هستند.
  • ۹۳% مردم هلند به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند  بسیاری از آن ها نیز با فرانسه و آلمانی آشنا هستند.
  • نیروی کار هلند بسیار واجد شرایط بوده، سطح تحصیلات و تخصص بالایی دارند.
  • هلند در آخرین گزارش جهانی WEF در رتبه چهارم دنیا قرار دارد.
  • هلند در لیست کشورهای اروپایی، به عنوان یکی از اقتصادهای رقابتی، نوآور و پیشتاز شناخته می‌شود.
  • طبق آخرین تحقیقات و تحلیل‌ های انجام شده توسط THORTON نشان می‌دهد که ایجاد یک تجارت هلندی یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری بین المللی در اروپا است.
  • هلند همواره از سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی استقبال می‌کند.
  • هلند دارای ثبات سیاسی، قوانین مستحکم، روابط بین الملل برجسته و شرکت های خارجی فعال در بخش های مختلف اقتصادی است.

۳. شرایط ثبت شرکت در هلند چیست؟

مهمترین شرط ثبت شرکت در هلند: داشتن شرایط اقامت

قبل از اینکه برای ثبت شرکت در هلند اقدام کنید، باید ببینید که آیا شرایط اقامت هلند را دارید یا خیر. برای اینکه بتوانید در هلند کسب و کاری راه اندازی کرده و شرکتی ثبت کنید، ابتدا باید مطمئن باشید که قرار است در هلند بمانید و زندگی کنید.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، اتباع اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس اجازه کار و زندگی در هلند را دارند.

اتباع خارج از اتحادیه اروپا باید درخواست اجازه اقامت موقت یا MVV و در برخی موارد اجازه کار یا TWV دریافت کنند.

 

اجازه اقامت برای مشاغل آزاد

در هلند امکان درخواست مجوز اقامت به عنوان یک کارآفرین خوداشتغال وجود دارد. شرکتی که تأسیس می‌کنید باید در راستای منافع کشور هلند باشد و برای موفقیت در این امر نیز باید حداقل امتیازات را بدست آورید.

ویزای راه اندازی کسب و کار برای کارآفرینان یا استارتاپ ها

از سال 2015 هلند ویزایی به نام Startup Visa را ارائه می‌دهد که دارای اعتبار یک ساله بوده و به کارآفرینان بین المللی اختصاص پیدا می‌کند که می‌خواهند کسب و کاری جدید را در هلند راه اندازی کنند.

نیاز یا عدم نیاز به مدارک حرفه ای

بررسی کنید که آیا برای راه اندازی کسب و کار خود نیازمند ارائه مدارک حرفه ای خاصی هستید یا خیر.

۴. هزینه های ثبت شرکت درهلند چقدر است؟

اگر شرکت مورد نظر شما یک شرکت انحصاری یا مشارکتی است، باید حتماً به یکی از دفاتر اتاق بازرگانی هلند در نزدیکترین محل به دفتر شرکت مراجعه کنید. برای ثبت نام در اتاق تجارت، باید هزینه پرداخت کنید.

۵. چه نوع شرکت هایی را می‌توان در هلند ثبت کرد؟

شرکت خصوصی با مسئولیت محدود

این نوع شرکت با نام‌های دیگری چون سهامی خاص و Private Limited Company یا BV نیز شناخته می‌شود. از جمله شرایط ثبت شرکت خصوصی با مسئولیت محدود به شرح زیر است:

  • اساسنامه شرکت را در یک سند رسمی تنظیم کنید.
  • برای شروع باید حداقل سرمایه ای نقدی یا غیرنقدی معادل 1 یورو داشته باشید.
  • در KVK ثبت نام تجاری انجام دهید.
  • در اداره مالیات و گمرک هلند ثبت نام کنید.
  • هزینه ثبت نام تجاری در KVK را پرداخت کنید.
  • حق الزحمه اسناد رسمی  را پرداخت کنید.
  • هزینه دفترداری و حسابداری سالانه متغیر خواهد بود.

شرکت عمومی با مسئولیت محدود

این نوع شرکت با نام‌های دیگری چون سهامی عام و Public Limited Company یا NV نیز شناخته می‌شود. از جمله شرایط ثبت شرکت عمومی با مسئولیت محدود به شرح زیر است.

  • یک شرکت سهامی عام با انتشار سهام، سرمایه جذب می‌کند.
  • سهامداران در روند تصمیم گیری شرکت دخیل هستند و برای ثبت چنین شرکتی باید شرایط زیر را داشته باشید.
  • حداقل سرمایه اولیه برای شرکت سهامی عام
  • شرکت دارای یک هیئت نظارت است.
  • سرمایه داران به میزان سرمایه خود، مسئولیت دارند.
  • همه مدیران برای ثبت تجاری شرکت باید حضور داشته باشند.
  • هزینه ثبت نام تجاری در KVK را پرداخت کنید.
  • حق الزحمه اسناد رسمی را پرداخت کنید.
  • پس از ۵ سال فعالیت مستمر و با ارزش کل سهام بیش از ۵ میلیون یورو و سودآور بودن شرکت در ۳ سال گذشته می‌توانید در بورس اوراق بهادار هلند، خرید و فروش داشته باشید.

مالکیت فردی، انحصاری یا SOLE PROPRIETOR

  • در مورد شرکت مالکیت فردی یا انحصاری، تنها شما مسئول تمامی موارد از جمله امور مالی، مالیات و … خواهید بود.
  • هزینه ثبت نام تجاری در KVK را پرداخت کنید.
  • هزینه دفترداری و حسابداری سالانه متغیر خواهد بود.

مشارکت تجاری COMMERCIAL PARTNERSHIP یا VOF

برای راه اندازی این نوع شرکت به سرمایه اولیه نیازی نیست. در این نوع شرکت حداقل ۲ نفر با هم شریک شده و هر شخصی مسئولیتی دارد.

  • هزینه ثبت نام تجاری در KVK را پرداخت کنید.
  • حق الزحمه اسناد رسمی  را پرداخت کنید.
  • هزینه دفترداری و حسابداری متغیر خواهد بود.

مشارکت محدود LIMITED PARTNERSHIP یا CV

  • حداقل ۲ نفر در این نوع شرکت، مشارکت دارند.
  • یکی از شرکا مدیر و مسئولیت بیشتری داشته اما دیگری مسئولیت محدودی دارد.
  • در این نوع شرکت، میزان سهام هر شریک یا آورده او به صورت نقدی و غیرنقدی باید مشخص شود.
  • شرکا در سود و زیان شریک هستند.
  • هزینه ثبت نام تجاری در KVK را پرداخت کنید.
  • حق الزحمه اسناد رسمی  را پرداخت کنید.
  • هزینه دفترداری و حسابداری متغیر خواهد بود.

۶. محبوب ترین نوع شرکت برای ثبت در هلند کدام است؟

شرکت خصوصی با مسئولیت محدود Private Limited Company یا BV یا سهامی خاص از جمله محبوب ترین شرکت ها برای ثبت در کشور هلند است.

7. مراحل ثبت شرکت در اتاق بازرگانی هلند KVK چیست؟

اگر مایل هستید کسب و کار خودتان را داشته باشید، هلند کشوری عالی و مناسب برای راه اندازی تجارت شخصی است. اطلاعاتی که در ادامه ارائه می‌شود توسط اتاق بازرگانی هلند KVK ارائه شده‌اند.

هر شرکت هلندی برای شروع به کار خود باید در اتاق بازرگانی هلند ثبت نام تجاری داشته باشد. در غیر این صورت اجازه فعالیت نخواهد داشت.

  • مدارک خود را برای ثبت شرکت آماده کنید.
  • یک نام تجاری برای تجارت و کسب و کار هلندی خود انتخاب کنید.
  • یک ساختار حقوقی هلندی انتخاب کنید.
  • فرم های آنلاین را پُر کنید.
  • برای ورود به اتاق بازرگانی هلند KVK وقت ملاقات درخواست دهید.
  • قرارداد اجاره دفتر خود در هلند را ارائه دهید.

۸. مراحل ثبت شرکت در هلند چیست؟

  • طرح تجاری یا بیزنس پلن ارائه دهید.
  • نوع شرکت مورد نظر خود را مشخص کنید
  • قبل از هر چیز باید فرم ثبت نام در اتاق بازرگانی هلند KVK را پُر کنید. کلیه فرم های مربوط به ساختار حقوقی دو زبانه هستند (انگلیسی و هلندی).
  • نام تجاری برای شرکت خود انتخاب کنید.
  • شرح فعالیت تجارت خود را باید به زبان هلندی ترجمه کنید.
  • پس از تکمیل فرم های مربوطه، باید برای حضور در یکی از شعب محلی KVK، قرار ملاقات حضوری درخواست دهید.
  • زمانی که قرار ملاقات در اتاق بازرگانی KVK مشخص شد، باید مدارک زیر را آماده و در روز ملاقات اراده دهید:
  1. فرم تکمیل شده
  2. پرداخت هزینه ۵۰ یورو
  3. مدارک معتبر هویتی مانند پاسپورت، شناسنامه، گواهینامه رانندگی هلندی و اجازه اقامت خود و دیگر شرکا و سهامداران در صورت وجود
  4. آدرس و مشخصات کسب و کار از جمله قراردادهای اجاره محل شرکت در صورت وجود
  5. ثبت نام برای پرداخت مالیات شرکت و مالیات حقوق و دستمزد در اداره مالیات هلند
  6. ثبت نام در اداره تأمین اجتماعی هلند

پس از اینکه در اتاق بازرگانی KVK ثبت نام کردید، یک شماره کسب و کار منحصر به فرد، به شما تعلق می‌گیرد که KVK Number نامیده می‌شود.

به عنوان صاحب کسب و کار باید در تمامی فاکتورها و مدارک رسمی خود از این شماره برای تجارت و داد و ستد استفاده کنید.

۹. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در هلند چقدر است؟

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در هلند وجود ندارد به این ترتیب که برای ثبت شرکت های سهامی خاص با مسئولیت محدود هر سهم باید 1 یورو باشد.

اما حداقل سرمایه برای ثبت شرکت های سهامی عام با مسئولیت محدود ۴۵.۰۰۰ یورو است.

۱۰. مراحل ثبت شرکت در هلند چقدر زمان می‌برد؟

ثبت شرکت در هلند بین ۲ تا ۶ هفته زمان می‌برد که این بازه زمانی بیشتر به نوع شرکتی که برای ثبت انتخاب کرده‌اید و آماده بودن مدارک شما بستگی دارد.

۱۱. شرایط افتتاح حساب برای ثبت شرکت در کشور هلند چگونه است؟

برای افتتاح حساب بانکی در هلند مدارک زیر را باید ارائه کنید:

  • مدارک هویتی شامل پاسپورت معتبر
  • اجازه اقامت یا مدارک ثبت نام در پلیس خارجی
  • شماره خدمات شهروندی هلند یعنی BSN
  • مدارک محل اقامت شامل اجاره نامه یا سند مالکیت و قبوض
  • مدارک و گواهی ثبت شرکت
  • اساسنامه شرکت

۱۲. مالیات ثبت شرکت در هلند و راه اندازی کسب و کار چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم تجارت شما باید در اداره مالیات هلند یعنی Belastingdienst ثبت شود. انواع مالیات مشاغل در هلند به شرح زیر هستند.

مالیات بر ارزش افزوده BTW

مالیات بر ارزش افزوده برای تمامی مشاغل در هلند اجباری است. بنابراین BTW از کلیه محصولات و خدمات در هلند دریافت می‌شود. همه مشاغل این کشور باید 21% مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.

اداره مالیات این کشور، مالیات بر ارزش افزوده را چهار بار در سال از طریق اظهارنامه مالیاتی BTW aangifte دریافت می‌کند.

طبق برنامه مشاغل کوچک kleineondernemersregeling، اگر درآمد سالانه شرکت شما کمتر از 1883 یورو باشد، میزان مالیات بر ارزش افزوده کمتری را پرداخت خواهید کرد.

توجه داشته باشید که اگر مالیات خود را به موقع پرداخت نکنید یا با تأخیر پرداخت کنید، جریمه خواهید شد.

مالیات حقوق و دستمزد (در صورت داشتن کارمند)

اگر در شرکت خود کارمند استخدام کرده‌اید، به عنوان کارفرما باید مالیات حقوق و دستمزد را از حقوق آن ها کسر کنید. مالیات حقوق و دستمزد شامل مالیات دستمزد، بیمه ملی و حقوق بازنشستگی است.

مالیات شرکت VENNOOTSCHAPSBELASTING

اگر مشاغلی از قبیل BV و NV دارید، باید مالیات شرکت را محاسبه کرده و پرداخت کنید.

در سال‌ های اول راه اندازی مشاغل جدید، تخفیف مالیاتی برای آن های در نظر گرفته می‌شود. این تخفیف به عنوان کسر کارآفرین ondernemersaftrek شناخته می‌شود.

اعتبار مالیات سرمایه گذاری BIK 2021

در تاریخ 1 ژانویه 2021، طرح اعتبار مالیاتی سرمایه گذاری با نام BIK در مورد سرمایه گذاری های مربوط به سال های 2020 و 2021 اعمال می‌شود. در مورد سرمایه گذاری هایی که از تاریخ 1 اکتبر 2020 به بعد انجام شده‌اند، مالیات سرمایه گذاری باید در سال 2021 یا 2022 پرداخت کامل شود.

۱۳. آیا با مهاجرت از طریق ثبت شرکت در هلند اجازه کار دارید؟

با ثبت شرکت در هلند، به عنوان صاحب کسب و کار می‌توانید سمتی را بر عهده گرفته و برای دریافت اجازه کار اقدام کنید.

۱۴. فرآیند اخذ اقامت از کشور هلند با ثبت شرکت چه مدت طول می‌کشد؟

پس از ارائه درخواست دریافت اقامت هلند، تأیید ویزا حدود ۲ هفته زمان می‌برد. پس از دریافت ویزا، باید برای اجازه اقامت موقت اقدام کنید. برای دریافت اقامت موقت هلند نیز به دو روش زیر می‌توانید اقدام کنید:

  • از طریق میزبانی یکی از اعضای خانواده در هلند
  • از طریق اقدام شخصی و درخواست به سفارت یا کنسولگری هلند

۱۵. شرایط تمدید اقامت در کشور هلند چیست؟

با ثبت شرکت در هلند می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. پس از اتمام دره اقامت موقت می‌توانید برای تمدید آن اقدام کنید. جهت تمدید اقامت هلند از طریق ثبت شرکت باید، شرکت شما فعال باشد، مالیات شرکت و حقوق کارمندان را به موقع پرداخت کرده و در طی اقامت در هلند نیز، جرمی مرتکب نشوید. تنها در این شرایط است که می‌توانید اقامت خود را تمدید کنید.

برای تمدید اقامت هلند، هر بار که اقدام می‌کنید، این موارد از جانب سازمان مربوطه بررسی و ارزیابی می‌شود. بنابراین در صورتی که مشکلی نباشد، می‌توانید پس از مدتی برای اقامت دائم اقدام کنید.

۱۶. شرایط دریافت اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در هلند چیست؟

پس از ثبت شرکت در هلند و ۵ سال کار و زندگی به طور مداوم در این کشور در صورتی که شرکت کماکان فعال بوده و مالیات را به موقع پرداخت کنید، می‌توانید اقامت دائم هلند و سپس پاسپورت هلندی دریافت کنید.

۱۷. آیا ثبت شرکت منجر به دریافت اقامت دوم یا پاسپورت می شود؟

در صورتی که شرکت ثبت شده شما فعال باشد می‌توانید اقامت موقت خود را تمدید کنید. البته لازم است که در طی مدت اعتبار اولیه اقامت، مالیات را مرتب پرداخت کرده و مرتکب جرمی نشوید.

5/5 - (1 امتیاز)
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو