شرایط زندگی در هلند

بررسی شرایط زندگی در هلند

 

هلند چگونه کشوری است؟

هلند کشوری است که در اروپای غربی واقع شده و دارای سرزمینی در حوزه کارائیب است. این کشور بزرگترین کشور از چهار کشور تشکیل دهنده پادشاهی هلند است.

 در اروپا ، هلند از دوازده استان تشکیل شده است که از شرق با آلمان ، از جنوب با بلژیک و از شمال غربی با دریای شمال همسایه است و دارای مرزهای دریایی در دریای شمال با این کشورها و انگلستان است.

در کارائیب ، از سه شهرداری ویژه تشکیل شده است: جزایر Bonaire ، Sint Eustatius و Saba. زبان رسمی این کشور هلندی است و فریزی غربی به عنوان زبان رسمی ثانویه در استان فریسلند و انگلیسی و پاپیامنتو به عنوان زبانهای رسمی ثانویه در کارائیب هلند می باشد.

زبان هلندی  Low Saxon and Limburgish زبانهای منطقه ای شناخته شده هستند (به ترتیب در شرق و جنوب شرقی صحبت می شود) ، در حالی که زبان اشاره هلندی Sinte Romani و Yiddish زبانهای غیر سرزمینی هستند.

چهار شهر بزرگ هلند عبارتند از آمستردام ، روتردام ، لاهه و اوترخت. آمستردام پرجمعیت ترین شهر و پایتخت اسمی این کشور است ، در حالی که لاهه کرسی ایالت عمومی ، کابینه و دیوان عالی را در اختیار دارد.

چهار شهر بزرگ هلند عبارتند از آمستردام ، روتردام ، لاهه و اوترخت. آمستردام پرجمعیت ترین شهر و پایتخت اسمی این کشور است ، در حالی که لاهه کرسی ایالت های عمومی ، کابینه و دیوان عالی را در اختیار دارد. فرودگاه آمستردام Schiphol شلوغ ترین فرودگاه هلند و سومین شلوغ ترین فرودگاه در اروپا است.

این کشور یکی از اعضای بنیانگذار اتحادیه اروپا ، منطقه  Eurozone, G10 ، NATO , OECD و WTO و همچنین بخشی از منطقه شنگن و اتحادیه سه جانبه Benelux است. این سازمان میزبان چندین سازمان بین دولتی و دادگاه های بین المللی است که بسیاری از آنها در لاهه قرار دارد و به همین دلیل “پایتخت قانونی جهان” نامیده می شود.

 

خوب است مزایای زندگی در این کشور را بدانید. همراه ما باشید.

 

آب و هوا در هلند چگونه است؟

هلند کشوری است که دارای آب و هوای دریایی معمولی با تابستانهای معتدل و زمستانهای سرد است. باد و باران در بیشتر سال معمول است و جولای و آگوست مرطوب ترین ماه ها هستند. مارس خشک ترین ماه سال است.

از آنجا که هلند دارای مناظر مسطح است ، باد ممکن است برای گردشگران نگرانی ایجاد کند ، به ویژه در ماه های زمستان و تابستان. بادها معمولاً در امتداد ساحل بسیار قوی تر از داخلی هستند.

هلند به داشتن آب و هوای غیرقابل پیش بینی شهرت دارد. بارش باران با خشک شدن از آوریل تا سپتامبر بسیار رایج است. این کشور سالانه تقریباً 79 سانتی متر بارندگی دریافت می کند.

از ماه ژوئن تا آگوست محبوب ترین فصل برای گردشگران است. در این مدت ، هوا گرم است اما بیش از حد گرم نیست. تابستان بهترین زمان برای لذت بردن از کانال های آمستردام یا پیاده روی طولانی در پارک است. 

جغرافیای هلند

هلند کشوری است که در شمال غربی اروپا واقع شده است. از نظر جغرافیایی در نیمکره شمالی و شرقی زمین قرار دارد. هلند از شرق با آلمان همسایه است. و بلژیک در جنوب. از شمال و غرب به دریای شمال محدود می شود. هلند با انگلستان و فرانسه مرزهای دریایی دارد. با جمعیت 17.4 میلیون نفر و تراکم 521 در کیلومتر مربع (1.350 در مایل مربع) ، این کشور پس از مالت دومین عضو پرجمعیت ترین اتحادیه اروپا و دوازدهمین کشور پرجمعیت جهان پس از تنها سه کشور است.

مساحت زمین: 33،893.00 کیلومتر مربع

مساحت کل: 41،543.00 کیلومتر مربع

مساحت آب: 7،650.00 کیلومتر مربع

اقتصاد هلند

اقتصاد پایه. هلند دارای اقتصاد بازار آزاد پیشرفته است. نیروی کار در سال 1999 شامل 7،097،000 نفر بود. تعداد بیکاران 292000 نفر بود. تولید ناخالص ملی سالانه (GNP) در سال 1997 بالغ بر 323 میلیارد یورو (373 میلیارد دلار) بود. و صادرات به 61 درصد رسید.

متوسط درآمد پس از مالیات 20000 یورو (23160 دلار) است. هلند هرگز موج صنعتی شدن عمده ای نداشت ، اما همچنان به سمت کشاورزی ، تجارت و صنایع خدماتی متمایل بود. دو درصد از جمعیت هلند در بخش کشاورزی بسیار مکانیزه (که شامل صنعت ماهیگیری می شود) ، 24 درصد در صنعت و 74 درصد در صنایع خدماتی مشغول به کار هستند.

تجارت. صادرات هلند را می توان به پنج دسته اصلی تقسیم کرد: محصولات کشاورزی ، 15 درصد ؛ سوختهای طبیعی یا غنی شده ، 6 درصد ؛ محصولات شیمیایی ، 17 درصد ؛ محصولات صنعتی ، 12 درصد ؛ و ماشین آلات ، 24 درصد. آلمان شریک تجاری اصلی است. دو سوم صادرات هلند به پنج کشور آلمان ، بلژیک ، فرانسه ، ایالات متحده و بریتانیا اختصاص دارد. این پنج شریک تجاری 61 درصد واردات هلند را تشکیل می دهند.

مهاجرت به هلند

هلند با رتبه 11 در شاخص کیفیت جهانی ، کشوری جذاب برای مهاجرت با خدمات بهداشتی عالی است. نرخ اشتغال در هلند به همراه میزان رضایت از زندگی بالا است.

 علاوه بر این ، بسیاری از دانش آموزان این روزها ترجیح می دهند به هلند نقل مکان کنند ، زیرا تحصیلات و فرصت های شغلی با کیفیت بالا دارد.

هنگام مهاجرت به هلند باید به چند نکته توجه داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر قصد مهاجرت به هلند را دارید ، باید از قبل همه مدارک مناسب ، گذرنامه و محل مناسب برای اقامت را همراه داشته باشید.

اگر قصد دارید در هلند برای مدت کوتاهی ، مثلاً سه ماه اقامت داشته باشید ، باید برای C-Visa درخواست دهید و اگر می خواهید مدت بیشتری بمانید ، ویزای MVV خود را دریافت کنید که شامل اقامت دائم است. همچنین لازم است که خود را در ‘gemeente’ ، سالن شهر هلند ثبت نام کنید. علاوه بر این ، باید زبان کشور را نیز بدانید.

holland (10)

شماره های اضطراری

پلیس ، آمبولانس و آتش نشانان – 1120.

پلیس (غیر اضطراری)-  8844 0900

مشکلات برق و نشت گاز – 9009 0800

شرایط اضطراری حیوانات – 0245 0900

خط تلفن سوء استفاده جنسی – 8411 889 0900

خط کودک – 0432 0800

خط SOS (پشتیبانی ذهنی) –  0767 0900 

 

هلند دارای فرهنگ بسیار رنگارنگ و متنوعی است که ماهیت تفاوت های منطقه ای و تأثیرات خارجی را که طی قرن ها به وجود آمده بیان می کند. مردم هلند به زبانهای مختلف صحبت می کنند که زبان اصلی آنها هلندی است. سایر گویش های رایج که مردم صحبت می کنند عبارتند از: فریزی غربی ، ساکسون و لیمبورگ. علاوه بر این ، هلند همچنین دارای تاریخ گسترده ای از دین ، ​​از جمله مسیحیت ، اسلام ، هندوئیسم ، بودیسم و ​​بسیاری دیگر است. در هلند ، بیش از 45000 یهودی و حدود 215.000 هندو زندگی می کنند. محصولات پنیر هلندی در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. بازارهای پنیر در آلکمار ، گودا و ادام سنت های قدیمی پنیر سازی هلند را به یاد می آورند. علاوه بر این ، کفش های چوبی هنوز علامت تجاری سنتی هلندی ها هستند. علاوه بر این ، سفال هلندی – Delfts Blauw هنوز بسیار محبوب است و از قرن 17 در شهر دلفت تولید می شود.

غذاهای معروف در هلند

غذا به عنوان بخشی ضروری از زندگی در نظر گرفته می شود و نیازی به تجمل ندارد. غذاهای سنتی عبارتند از سوپ نخود ، خورش کلم پیچ ، مارچوبه سفید ، سیب زمینی سرخ کرده با سس مایونز ، کروکت گوشت و شاه ماهی خام. صبح ها ، هلندی ها چندین ساندویچ با پنیر ، کره بادام زمینی یا آب نمک می خورند. ناهار متشکل از ساندویچ است ، اغلب با غذاهای سرد و شاید یک سالاد کوچک در کنار آن. شام ، که معمولاً بین پنج تا هفت بعد از ظهر سرو می شود. ، یک وعده غذایی سه وعده ای است که اغلب با سوپ شروع می شود. غذای اصلی معمولاً حاوی مخلوطی از سیب زمینی با سبزیجات و گوشت ، ماهی یا مرغ است و بعد از آن دسر آماده می شود. غذاهای چینی – اندونزیایی ، سورینامی و ایتالیایی بخشی از رژیم غذایی هلندی ها شده اند.

همچنین استروپ وافل ، کروکتن ، پاتات ، تلخ بالن و غیره از محبوب ترین خوراکی های خوشمزه مردم هلند است. 

 

هلندی ها پذیرای مهاجران هستند و اگر به صورت مجرد به آنجا برسید – نگران نباشید. بسیاری از سایت های دوستیابی و فرصت های دیگر در هلند وجود دارد.

برای دریافت یک آپارتمان در هلند ، می توانید از برنامه های  جستجوی مختلفی مانند Funda.nl ، Esteon ، Wimdu و بسیاری دیگر استفاده کنید. مهاجران همچنین می توانند از نمایندگی های املاک اقامتگاه عالی پیدا کنند. پس از اقامت در هلند ، حساب بانکی هلندی منطقی خواهد بود. برای دریافت حقوق خود و بسیاری دیگر از اهداف اداری ، به یک حساب بانکی هلندی نیاز دارید. هنگامی که می خواهید حساب بانکی خود را در خارج از کشور نگه دارید ، دریافت حداقل یک کارت اعتباری پیش پرداخت هوشمندانه خواهد بود زیرا این امر در هزینه های برداشت شما بسیار صرفه جویی می کند.

 

اگر شما قصد تحصیل در هلند و یا زندگی در این کشور را دارید، نیازی به دانستن زبان داچ نخواهید داشت. تقریبا اکثر مردم این کشور زبان انگلیسی را می دانند و مخصوصا در شهرهای دانشگاهی امکان زندگی با زبان انگلیسی به صورت مناسبی وجود دارد.

زندگی در هلند خیلی ارزان نیست ، اما زندگی در اینجا بدون شکستن بانک امکان پذیر است. در حالی که هزینه زندگی 4.25 درصد بیشتر از ایالات متحده است ، اجاره ها 13 درصد کمتر است. متوسط درآمد قابل تصفیه خالص به ازای هر سرمایه 25813 یورو است که کمتر از متوسط 27410 یورو OECD است.

این بخش همچنین رانندگی در هلند را بررسی می کند. خواهید آموخت که رانندگی ممکن است بهترین ایده نباشد ، به خصوص اگر در حال رفت و آمد هستید. این به این دلیل است که رانندگان در هلند با ترافیک بی پایان مواجه می شوند. در عوض ، بسیاری از مردم محلی دوچرخه سواری را انتخاب می کنند. یکی از مزایای اصلی زندگی در اینجا این است که مسیرهای دوچرخه به طور فوق العاده ای نگهداری می شوند ، بنابراین رفت و آمد شما بیش از حد قابل کنترل است. با این حال ، شما باید شرایط بد آب و هوا (معمولاً خاکستری) را نادیده بگیرید. اگر نمی خواهید هنگام دوچرخه سواری در راه خیس شوید، وسایل نقلیه عمومی را انتخاب کنید. تراموا ، مترو و اتوبوس ها با اطمینان شما را در کمترین زمان به جایی می رسانند.

اگر قصد دارید به هلند بروید، این بخش مهمی برای خواندن است. اگر قبلاً تصمیم خود را گرفته اید – یا حتی ویزای خود را تأمین کرده اید – ادامه مطلب را بخوانید تا با مزایای زندگی در اینجا آشنا شوید. همه جا عالی نیست ، بنابراین علاوه بر جوانب مثبت ، می توانید با معایب زندگی در هلند آشنا شوید.

 

holland (5)

مزایای زندگی در هلند :

 

استانداردهای بالای زندگی

اگرچه زندگی در اینجا گران است ، اما کالاها و خدمات با کیفیت خوب را در ازای پول خود دریافت می کنید. به عنوان مثال ، مسکن معمولاً گران است اما استاندارد املاک بالا است. اتاقهای کپک زده و چراغهای شکسته را فراموش کنید! شما همچنین می توانید غذاهای با کیفیت بالا و رستوران های شگفت انگیز را پیدا کنید.

یک پایگاه عالی برای کاوش در اروپا

هم مرز با بلژیک و آلمان ، و با سیستم حمل و نقل عالی که شامل یورو استار در سراسر اروپا و کشتی ها به انگلستان می شود ، هلند یک پایگاه عالی برای کاوش است. وقتی در اینجا کار می کنید حداقل 20 روز تعطیلات به علاوه تعطیلات ملی دریافت می کنید. زمان کافی برای بازدید از شهرهای جدید اروپا.  

طبیعت هلند

بیست پارک ملی در هلند و صدها جنگل و دریاچه وجود دارد.

کشور شاد و سرزنده

بر اساس گزارش جهانی شادی سازمان ملل در سال 2013 ، هلند در ردیف یکی از شادترین کشورهای جهان قرار گرفت! این کشور در بین همه کشورهای جهان در رتبه چهارم شادترین مردم قرار دارد.

 

معایب زندگی در هلند:

زبان هلندی

یادگیری زبان محلی می تواند سخت باشد. این تنها به دلیل قوانین پیچیده دستور زبان نیست. تلفظ آنها برای انگلیسی زبانان بومی بسیار سخت است و با 93 درصد از شهروندان هلندی که انگلیسی صحبت می کنند ، غرق شدن در زبان محلی دشوار خواهد بود. این می تواند یک مزیت باشد ، زیرا تقریباً می توانید با همه صحبت کنید – نه فقط به زبان مادری آنها.

کمبود مسکن

یکی از دلایل گران بودن اجاره خانه در اینجا کمبود زیاد مسکن است. هلند برای برآوردن تقاضا به بیش از 250،000 خانه جدید نیاز دارد و سالانه بیش از 100،000 ملک جدید مورد نیاز است.همچنین خرید خانه مناسب برای بازنشستگان را با مشکل مواجه می کند. مهاجران برای یافتن خانه مناسب خود برای اجاره تلاش می کنند. این فرایند می تواند ماهها طول بکشد بدون راهنمایی اضافی.

ترافیک ساعت شلوغی

مسافران هلندی باید مراقب باشند. این کشور پرجمعیت است و ساعت شلوغی را به یک مشکل واقعی برای کارگران تبدیل کرده است. اگر می خواهید رفت و آمد و دوچرخه را کنار بگذارید ، باید اطمینان حاصل کنید که دوچرخه خود را با خیال راحت قفل کرده اید و در صورت باران ، با یک کاور ضد آب بسته بندی کنید. حمل و نقل عمومی مطمئن ترین (و خشک ترین) راه برای رسیدن به محل کار است.

 

قوانین رانندگی در هلند چگونه است؟ 

شما در سمت راست جاده رانندگی می کنید.

سن رانندگی در هلند برای خودروها 18 و برای موتور سواران 16 سال است.

کمربند ایمنی برای همه مسافران الزامی است.

استفاده از تلفن های همراه فقط با تجهیزات هندزفری مجاز است. نگه داشتن تلفن همراه هنگام رانندگی جرم محسوب می شود.

شما باید برای عابران پیاده در گذرگاه های عابر پیاده توقف کنید.

 

نحوه اخذ گواهینامه رانندگی در هلند

رانندگی در هلند با مجوز اروپا نباید برای شما مشکل ایجاد کند. اگر صاحب گواهینامه رانندگی EU/EEA هستید ، می توانید از آن در هلند بدون اقدام خاصی استفاده کنید.

اگر شهروند کشور ثالث هستید ، مجوز اصلی شما شش ماه پس از ثبت نام در شهرداری محلی شما معتبر است. پس از آن باید مجوز هلند بگیرید.

 

اجاره ماشین در هلند

در هلند رانندگی با ماشین اجاره ای محدودیت هایی وجود دارد. شما باید حداقل یک سال گواهینامه رانندگی خود را داشته باشید تا بتوانید در اینجا اتومبیل کرایه کنید. با توجه به سن قانونی رانندگی 18 سال ، اکثر شرکت های خودروسازی به افراد زیر 19 سال اجاره نمی دهند. بسیاری از آنها به رانندگان زیر 21 سال اجاره نمی دهند.

 

holland (15)

حمل و نقل عمومی در هلند

به طور کلی ، حمل و نقل عمومی در هلند عالی است. این کشور دارای یکی از شلوغ ترین سیستم های راه آهن در جهان است که همه شهرهای بزرگ و همچنین کشورهای همسایه را به هم متصل می کند. سیستم ریلی آنقدر کارآمد تلقی می شود که اتوبوس ها در کشور رایج نیستند. با این حال ، آنها اتصالات را در جایی که خدمات قطار وجود ندارد ، پوشش می دهند.

 مترو و تراموا در آمستردام ، روتردام و لاهه فعالیت می کنند. راه آهن در اوترخت و اطراف آن در دسترس است در حالی که اتوبوس ها در اکثر شهرهای دیگر متداول هستند. برخی مناطق مانند آمستردام نیز دارای کشتی هستند.

اکثر خطوط حمل و نقل عمومی از ساعت 05:00 تا 12:00 صبح در شهرهای بزرگتر اجرا می شود. شهرهای کوچکتر از ساعت 5:00 تا 20:00 خدمات منظمی دارند. خدمات ویژه پس از نیمه شب در شهرهای بزرگ و کوچک به طور یکسان عمل می کند ، معمولاً با زمان انتظار طولانی تر. زمانبندی های محلی باید با توجه به شهری که به آن حرکت می کنید بررسی شود.

دوچرخه در هلند

بسیاری از مردم در هلند دوچرخه سواری می کنند. مسیرهای دوچرخه سواری در اینجا بسیار منظم هستند و از آنها مراقبت می شود و دوچرخه سواران بر همه نوع حمل و نقل اولویت دارند. با این حال ، از آنجا که تهیه دوچرخه بسیار ارزان است و بسیاری از افراد محلی دوچرخه دارند ، اکثر مکانهای اجاره دوچرخه برای گردشگران است.

تاکسی ها در هلند

  تاکسی ها همچنین در مکان هایی مانند فرودگاه ها ، ایستگاه های اتوبوس و قطار و هتل های محبوب موجود هستند. با این حال ، به خاطر داشته باشید که خدمات تاکسی بسیار گران است. برای مثال ، 5 کیلومتر رانندگی ، حدود 15 یورو (16.5 دلار آمریکا) قیمت دارد.

هزینه حمل و نقل عمومی در هلند

هنگام استفاده از اکثر وسایل حمل و نقل عمومی (قطار ، اتوبوس ، مترو ، تراموا یا راه آهن سبک) ، به یک OV-chipkaart نیاز دارید. این می تواند یک سفر واحد یا یک کارت شخصی باشد. می توانید آن را با حدود 7.50 یورو (8.20 دلار) دریافت کنید ، مبلغی (تا 150 یورو (165 دلار)) را به آن اضافه کنید و از آن برای سفرهای خود استفاده کنید. در همه شهرها کار می کند و از گذرنامه های سالانه پشتیبانی می کند. باید هنگام ورود به وسایل نقلیه عمومی و هنگام خروج از آن ،چیپ  کارت خود را معتبر کنید.

چگونه از Chipkaart استفاده می کنید؟

برای استفاده از chipkaart برای اتوبوس های بین شهری ، متروها یا ترامواها باید حداقل 4 یورو (4.40 دلار آمریکا) در کارت خود داشته باشید. دلیل این امر این است که هنگام ورود به وسیله نقلیه عمومی ، کارت شما به طور خودکار از 4 یورو (4.40 دلار آمریکا) واریز می شود. با این حال ، این هزینه سفر شما نیست.

قیمت شامل کرایه پایه (معمولاً زیر 1 یورو (1.10 دلار) و قیمت در هر کیلومتر (در هر شهر متفاوت است) است. هنگام خروج از وسایل نقلیه عمومی ، باید کارت خود را مجدداً تأیید کنید تا قیمت مناسب سفر شما محاسبه و پرداخت شود. اگر این کار را فراموش کرده اید ، تمام 4 یورو (4.40 دلار آمریکا) از شما کسر می شود. توجه داشته باشید که همین قاعده در مورد سفرهای قطار نیز صدق می کند ، اما هزینه پایه آن 10 یا 20 یورو (11 یا 22 دلار آمریکا) است.

holland (7)

هزینه زندگی در هلند

 

هزینه خانواده ماهانه چهار نفره 3،570.87 دلار (3،046.79 یورو) بدون اجاره است.

هزینه ماهانه یک فرد مجرد 999.94 دلار (853.19 یورو) بدون اجاره است.

هزینه زندگی در هلند به طور متوسط 95.09 درصد بیشتر از ایران است.

اجاره بها در هلند به طور متوسط 119.59 درصد بیشتر از ایران است.  

 

holland (12)

  مختصری از تحصیل در هلند

سیستم مدرسه هلندی :

تحصیل در هلند بین سنین 5 تا 16 سال اجباری است. زبان آموزش داچ است ، اما مدارس و دانشگاه های بیشتری به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

تحصیلات در هلند با تقسیم بندی مشخص می شود: تحصیلات بر اساس نیازها و سوابق دانش آموز است. آموزش و پرورش بر اساس مدارس برای گروه های سنی مختلف تقسیم شده است ، که برخی از آنها به صورت سطحی برای سطوح مختلف آموزشی تقسیم بندی شده است. علاوه بر این ، مدارس به مدارس دولتی ، ویژه (مذهبی) و عمومی-ویژه تقسیم می شوند ، اگرچه چند مدرسه خصوصی نیز وجود دارد. مقیاس درجه بندی هلندی از 1 (بسیار ضعیف) تا 10 (عالی) است.

برنامه ارزیابی بین المللی دانش آموزان (PISA) ، که توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) هماهنگ شده است ، تحصیلات هلند را از سال 2008 به عنوان نهمین دانشگاه برتر جهان در سطح جهانی قرار داده است که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین OECD است.

 

تحصیل در دانشگاه

بهترین دانشگاه هلند برای 2021/2022

هلند (هلند) یکی از کشورهای پیشرو اروپا در زمینه آموزش بین المللی است. هلند ترکیبی خوب از موسسات سنتی و مدرن را ارائه می دهد و بسیاری از دانشگاه های هلند از شهرت بی نظیری در سراسر جهان برخوردارند ، مانند واگنینگن ، دانشگاه اراسموس روتردام (EUR) ، دانشگاه UvA آمستردام یا TU دلفت. به لطف کیفیت قابل توجه تحقیقات و آموزش عالی در هلند ، این کشور بارها در رتبه بندی کشور Study.EU رتبه بالایی کسب کرده است.

جایگاه چشمگیر هلند در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها یکی از تأثیرات بین المللی شدن سیستم دانشگاهی هلندی ها است. پس از آغاز فرآیند بولونیا ، که طی آن برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در سراسر اروپا تبدیل به هنجار شد ، هلند یکی از اولین کشورهایی بود که در ارائه برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی تلاش جدی کرد. هلند اگرچه بسیار کوچکتر از همسایگان خود آلمان یا فرانسه است ، اما برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد بیشتری به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

مانند دیگر کشورهای اروپایی ، دانشگاههای هلند معمولاً به عنوان “دانشگاههای تحقیقاتی” طبقه بندی می شوند ، برنامه های دانشگاهی بیشتر تحقیق محور را ارائه می دهند ، یا “دانشگاههای علوم کاربردی” ، و برنامه های تحصیلی بیشتر تمرین محور ارائه می دهند.

هزینه تحصیل در هلند

هزینه تحصیل در هلند تقریباً برابر سایر کشورهای اروپایی است.

اگر دانشجوی اتحادیه اروپا هستید ، باید انتظار داشته باشید که سالانه حدود 2000 یورو برای تحصیل پرداخت کنید.

هزینه تحصیل برای دانش آموزان غیر اتحادیه اروپا از مدرسه ای به مدرسه دیگر و از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است. هزینه برنامه های کارشناسی معمولاً بین 6000 تا 15000 یورو در سال است. برنامه های کارشناسی ارشد در هلند معمولاً بین 8000 تا 20000 یورو در سال هزینه دارد.

holland (13)

کار در هلند

 

سخت ترین قسمت ورود به بازار کار هلند نحوه یافتن شغل در این کشور است. چشم انداز تجاری هلند مملو از افراد حرفه ای است ، بنابراین رقابت می تواند سخت باشد. با این حال ، اگر می دانید چگونه خود را معرفی کنید و می توانید به چند زبان صحبت کنید (هلندی ، آلمانی یا فرانسوی علاوه بر انگلیسی مفید هستند) ، شانس خوبی دارید. اما نگران نباشید, تعداد زیادی فرصت شغلی در هلند برای مهاجران وجود دارد.

بسیاری از شرکت های بین المللی هلندی مانند فیلیپس ، هاینکن ، گروه ING و بسیاری دیگر از شرکت های استخدامی به کارگران خارج از کشور در هلند خدمات شغلی ارائه می دهند.

به طور کلی ، مردم هلند 36 تا 40 ساعت در هفته و نه تا پنج ساعت کار در روز کار می کنند.

 سازمانها بسیار منظم و دارای محیط کار دوستانه هستند. آنها یک فرآیند تصمیم گیری را همراه با ساختاری که از برنامه ریزی مرحله به مرحله پشتیبانی می کند ، دنبال می کنند. شرکت های هلندی با رعایت راحتی کارکنان خود ، جلسات برنامه ریزی شده را خیلی زودتر از موعد اعلام می کنند. همچنین باید بدانید که همه شهروندان غیر اروپایی باید ویزای کاری معتبر داشته باشند. آنها همچنین باید مجوز اقامت داشته باشند تا در مشاغل خاصی مانند موسیقیدانان ، معلمان و … به مدت کوتاه کار کنند. مهاجران می توانند GVVA خود را از اداره مهاجرت و تابعیت هلند (IND) دریافت کنند. آنها به اسناد مربوطه احتیاج دارند و باید برخی از فرم ها را به صورت آنلاین و با پرداخت هزینه ارسال کنند. هنگامی که همه چیز تکمیل شد ، IND از UWV می خواهد که به شما بگوید آیا مهاجران ممکن است در هلند زندگی و کار کنند یا نه.

بعد از اینکه در این کشور شغلی پیدا کردید ، خواهید فهمید که تمام جستجوها ارزشش را داشت. میانگین حقوق در اینجا مناسب است در حالی که مزایای تامین اجتماعی از کیفیت بالایی برخوردار است. اما بهترین چیز در مورد آن ، روزهای کاری است. در اینجا ، تعادل بین کار و زندگی بسیار مهم است و مردم دوست ندارند اضافه کار کنند.

با این حال ، این بدان معنا نیست که هلندی ها تنبل هستند. آنها بسیار متعهد به شغل خود هستند و وقتی نوبت به کار می رسد ، تمام تلاش خود را برای آن انجام می دهند. یک کارگر معمولی هلندی متمرکز ، صادق و کارآمد است و این همان چیزی است که از مهاجران خارجی که وارد نیروی کار هلند می شوند انتظار می رود.

آیا کار مشاغل آزاد برای شما جذاب تر به نظر می رسد؟ خوب ، هلند در این بخش نیز چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در اینجا می توانید بصورت آزاد کار کنید ، یک کسب و کار راه اندازی کنید یا یک ویزای کارآفرینی نوآورانه برای شرکت های نوپا انتخاب کنید.

 

حداقل دستمزد و حقوق متوسط

متوسط حقوق سالانه در هلند حدود 36000 یورو (39،400 دلار آمریکا) است که نسبتاً بالا است و ساکنان این کشور مالیات نسبتاً بالایی پرداخت می کنند.

 

حداقل دستمزد

حداقل دستمزد در هلند یکی از بالاترین دستمزد در اروپا است. این به طور پیوسته در حال رشد است و در حال حاضر برای یک کار تمام وقت در هر ماه 1،635 یورو (1790 دلار) است. دولت حداقل دستمزد را دو بار در سال ، در 1 ژانویه و 1 ژوئیه تنظیم می کند.

 

توجه داشته باشید که افراد زیر 21 سال دارای حداقل حقوق کمتر هستند.

حقوق خوب در هلند چیست؟

از آنجایی که حقوق شما برای زندگی خوب بستگی به محل زندگی شما در هلند دارد. اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید ، فیش حقوقی که می توانید با خوشحالی از آن در مناطق روستایی کشور زندگی کنید ، برای پوشش هزینه های اولیه کافی نخواهد بود. به طور کلی ، حقوق ناخالص سالانه 45،000-55،000 یورو (49،200-60،140 دلار آمریکا) باید صرف نظر از محل اقامت شما کافی باشد.

 

میانگین حقوق سالانه

هنگام محاسبه حقوق متوسط ، متغیرهای زیادی درگیر هستند. به طور معمول ، این بستگی به رشته شما و میزان تجربه شما دارد ، اما موارد دیگر نیز ممکن است دخیل باشند. اینها چند نمونه از حقوق سالانه متوسط است:

 

شغل حقوق متوسط یورو  حقوق متوسط دلار آمریکا

پرستار 20،000 21،870

معلم ابتدایی 31،000 33،900

معمار 35،000 38،270

مهندس نرم افزار 47،000 51،400

طراح UX 54،000 59،050

توسعه دهنده وب 59،000 64،520

مدیر محصول 60،000 65،610

مشاغل مورد تقاضا و میزان دستمزد آنها

در حال حاضر ، بازار کار هلند تقاضای جایگزینی دارد. این بدان معناست که جمعیت شاغل در حال پیر شدن است و بسیاری از متخصصان باید با کارگران جدید جایگزین شوند. پیش بینی می شود بیشترین تقاضا در بخشهای زیر باشد:

 

متخصصان تجارت و مدیریت (مدیران ، تحلیلگران تجاری ، متخصصان منابع انسانی) ؛

متخصصان مرتبط (تکنسین های مهندسی ، ناظران دفتر) ؛

متخصصان حقوقی ، اجتماعی و فرهنگی (حقوقدانان ، اقتصاددانان و روزنامه نگاران).

موقعیت های سطح متوسط در بخش فروش نیز در سال های آینده رشد خواهند کرد.

 

شغل حقوق متوسط یورو  حقوق متوسط دلار آمریکا

فروشنده 28،000 30،590

روزنامه نگار 40،000 43،700

مدیر منابع انسانی 50،000 54،630

مدیر بازاریابی 51،000 55،770

حسابدار 51،000 55،770

وکیل 84،000 91،780

 

holland (12)

چند حقیقت شگفت انگیز درمورد هلند:

 

چرا نارنجی؟

1 پرچم کشور هلند شامل قرمز ، سفید و آبی است ، اما رنگ ملی این کشور نارنجی است. چرا اینطور است؟ این به این دلیل است که نارنجی رنگ خانواده سلطنتی مورد احترام و مورد استقبال گسترده مردم این کشور است. پادشاهان از خانه Orange-Nassau هستند ، که رنگ فعلی رایج مرتبط با میهن پرستی و غرور ملی را تعیین می کند. بسیاری از مردم در جشن های روز پادشاه در 27 آوریل نارنجی می پوشند.

 

2 یک واقعیت جالب در مورد وسواس هلندی ها با پرتقال این است که آنها مسئول کشت هویج نارنجی بودند. کشاورزان هلندی این کار را به نشانه جشن و احترام به پادشاه خود ویلیام اورنج انجام دادند که کشور را به استقلال رساند. با گذشت سالها ، هویج نارنجی آنقدر محبوب و رواج پیدا کرد که رنگ پیش فرض سبزیجات شد.

 

3 ورزش!

چیزهای بیشتری در هلند وجود دارد تا دوچرخه سواری. این کشور یکی از اعضای بنیانگذار فیفا است. شما می خواهید نام لیگ برتر یا Eredivisie را بدانید. 18 تیم در اینجا رقابت می کنند و معمولاً شامل آژاکس (آمستردام) ، PSV (آیندهوون) و فاینورد (روتردام) هستند.

 

از دیگر ورزشهای رایج در کشور می توان به هاکی روی زمین و کورفبال اشاره کرد. دومی یک بازی هلندی است که محبوبیت جهانی پیدا کرده است. این تیم شامل دو تیم است که هر کدام 8 بازیکن (4 مرد و 4 زن) دارند. یک بازی توپ دستی شبیه بسکتبال یا نتبال ، بازیکنان سعی می کنند با شلیک توپ از طریق حلقه به گل برسند. 

 4 هلند اولین کشوری بود که ازدواج همجنسگرایان را قانونی کرد. این کار را در سال 2001 انجام داد.

5  با بیش از 4.2 میلیون بازدید کننده بین المللی ، آمستردام در حال حاضر پنجمین مقصد گردشگری شلوغ اروپا است. این تعداد زیادی از مردم برای چنین کشور پرجمعیتی هستند! هلند یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپای غربی است.

6  در هلند حدود 15000 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری وجود دارد. همه این دوچرخه سواری باید به طول عمر طولانی مردم هلند کمک کند.

7  هلند به خاطر لاله های خود مشهور است ، اما لاله ها در اصل در آنجا رشد نکرده اند. آنها در قرن 17 از امپراتوری عثمانی وارد شدند. واردات پیازها منجر به “شیدایی لاله” شد.

8   هلند در زمینه هنر و فرهنگ پیشرو جهان است.هلند نقاشان مشهور زیادی از جمله نام های مشهور مانند رامبراند ون راین ، وینسنت ون گوگ و ویلم دکونینگ را داشته است. حداقل 22 نقاشی رامبراند و 206 اثر ون گوگ تنها در آمستردام وجود دارد.

9  میکروسکوپ در قرن 16 در هلند اختراع شد.

10   در آمستردام ، می توانید اولین و تنها کلینیک ترک اعتیاد در اروپا ، به نام اسمیت و جونز را بیابید. این برنامه همه چیز را از اعتیاد به قمار گرفته تا اعتیاد به مواد و اعتیاد به بازی های ویدیویی درمان می کند.

11 هواپیماهای موجود در فرودگاه Schiphol آمستردام در حدود 3 تا 4.5 متر زیر سطح دریا فرود می آیند.

12 محبوب ترین سوغات گردشگری هلند شامل (کفش چوبی) ، آسیاب های بادی مینیاتوری ، پنیر و لاله است.

5/5 - (6 امتیاز)
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو